Lepo vabljeni na predogled filma Črni Tito naslavlja parlament duhov umetnika Christiana Guerematchija in pogovor v četrtek, 29. junija, ob 19. uri v Likovni salon.
Umetnik Christian Guerematchi je v Centru sodobnih umetnosti nedavno gostoval s predstavo Gibanje neuvrščenih, s katero problematizira iskanje črnske evropske identitete in raziskuje kode črnskega in kvir telesa. Kot poglobitev v temo bo na dogodku predvajan predogled filma Črni Tito naslavlja parlament duhov, s katerim se bo predstavil na letošnjem 35. Grafičnem bienalu v Ljubljani. Film, ki obravnava kulturno izmenjavo gibanja neuvrščenih, je umetnik posnel lansko leto v Gani v sodelovanju z umetniškim vodjo ljubljanskega grafičnega bienala Ibrahimom Mahamo.
Pogovor bo potekal s specialistko za obdobje po hladni vojni, mednarodnih odnosov in kulturnih študij dr. Catherine Baker ter voditeljico, novinarko in lektorico Matejo Car. Skupaj bodo delili razmišljanja o pomenu slovenskega prostora v mednarodnih odnosih skozi zgodovino in danes.
Christian Guerematchi se je rodil v Mariboru. Po zaključenem Konservatoriju za glasbo in balet se je pridružil Baletnemu ansamblu Maribor pod vodstvom Edwarda Cluga. Po tem, ko je bil 5 let član ansambla, se je Chris na kratko odpravil na delo v Nemčijo za Ballet Kiel (Mario Schröder). Od leta 2006 je Guerematchi svobodni umetnik na Nizozemskem, kjer je delal z ansambli, kot so Station Zuid, Emio Greco| PC in Nicole Beutler Projects. Leta 2018 je v sodelovanju z umetnikom Otionom ustvaril svojo prvo plesno predstavo z naslovom White Noise. Od njegovega prvenca naprej je Guerematchijev pristop k sodobnemu plesu postal tisto, čemur sam pravi dokumentarno fizično gledališče. Njegova tema je Codes of the Black Body and the Black European Identity (Kodi črnskega telesa in črnska evropska identiteta). Pri svojem delu se ukvarja z zgodovino in črnsko kulturo ter ju prikaže skozi drugačen zorni kot in perspektivo.
Catherine Baker je specialistka za zgodovino po koncu hladne vojne, mednarodne odnose in kulturološke raziskave. Njeno raziskovalno delo se je začelo z raziskovanjem politike nacionalne identitete in popularne glasbe med jugoslovanskimi vojnami in po njih. Že več kot petnajst let raziskuje kulturno politiko tekmovanja za pesem Evrovizije in druga mednarodna tekmovanja, vključno s tem, kaj razkrivajo o spreminjanju odnosov med LGBTQ+ in nacionalnimi identitetami v Evropi od devetdesetih let prejšnjega stoletja. Njeno raziskovalno delo je osredotočeno tudi na umestitev postjugoslovanske regije v transnacionalni in globalni kontekst, vključno z njenim kompleksnim položajem v globalni rasni politiki ter dediščino številnih oblik imperializma in kolonializma v tej regiji. Je avtorica knjige Race and Yugoslav region.
Mateja Car je zaključila Filozofsko fakulteto v Mariboru. Od leta 2002 do leta 2013 je delovala kot novinarka in moderatorka na radiu Center in radiu City. Od leta 2013 je vodja in licencirana trenerka programa Brainobrain. Je soustanoviteljica Poligona Počutja in Počutnic, kartic za razvoj čustvene odpornosti.