Najlepše vabljeni na odprtje razstave Primoža Bizjaka Alpi Apuane v petek, 4. oktobra, ob 19. uri v Galerijo sodobne umetnosti.
Vljudno vabljeni tudi na vodstvo po razstavi uro pred odprtjem, ob 18. uri. Po razstavi nas bo popeljal umetnik.
Fotografije Primoža Bizjaka se gibljejo med objektivnim prikazovanjem stvari in resničnosti ter poudarjanjem estetskih učinkov in specifične atmosfere. Takšen spoj gradijo izbor tematike, natančno raziskovanje konteksta, proces nastanka fotografije ter vodilo, pokazati s fotografijo nevidno. Uporablja analogno tehniko in snema s kamero na meh. Posnetki so praviloma povsem neobdelani in večinoma narejeni ponoči. Običajno z dolgo ekspozicijo, ki lahko traja tudi vso noč, da se v natančno premišljene kompozicije, ki so posnete s točno določenega, nemalokrat zahtevnega, težko dostopnega ali celo prepovedanega kota, ujamejo svetloba, barve, oblike in detajli, ki jih oko sicer ne vidi. Bizjakova tematika je najpogosteje povezana z zgodovino, arhitekturo in krajino prostora, v katerem običajno živi ali ga podrobno razišče s številnimi obiski in pozornim opazovanjem. Zanimajo ga meje, zapuščeni in s preteklostjo zaznamovani prostori, prostori, ki so izgubili svojo prvotno namembnost ali so v procesu transformacije, posegi človeka v okolje in delovanje narave, prepletanje sedanjega in preteklega. Na njegovih fotografijah sledimo karavlam in vojaškim utrdbam iz časa prve svetovne vojne na italijansko slovenski meji, ostankom vojaških utrdb, zgrajenih v Benetkah v zadnjih 500 letih (serija Difesa di Venezia, 2005 in 2008 – 2009), z zadnjo vojno zaznamovanim prostorom na Balkanu (serija Sava, Donava in Drina, 2014), skritim prostorom beneških kanalov, ko so bili zaradi obnovitvenih del brez vode (2002 – 2005), prostorom starih madridskih stavb pred prenovo ali izbrisom (Madrid: Mudanzas y Reflejos, 2006 – 2016).
V Galeriji sodobne umetnosti bo Primož Bizjak z izborom sedmih fotografij velikih formatov, ki merijo v širino tudi do 3 metre, predstavil svojo novejšo serijo Alpi Apuane. Motiv fotografij so opuščeni apuanski kamnolomi, ki so znani zlasti po tem, da so z njihovim marmorjem nastale številne arhitekturne in kiparske mojstrovine od rimskih časov naprej. Serija je nastajala skoraj štiri leta, od leta 2014 do 2017. Govori ne le o slavni zgodovini kamnolomov in kamnoseški inovativnosti, temveč – s povzročanjem onesnaženja in izginjanja celih gorskih predelov, o posledicah in neizbrisnosti človekovih posegov v okolje. Ter predvsem o prehodnem stanju, ko je človek svojo dejavnost opustil in je prostor prevzela narava. Drobni detajli, voda in rastlinje, kažejo na njeno moč, da se počasi vedno znova vrne tja, od koder človek odide. V fotografijah se prepletata preteklost in sedanjost, prisoten pa je tudi poseben čas, potreben za nastanek in učinek fotografije. To je čas izpostavljenosti, s katerim Bizjak doseže želeno intenzivnost svetlobe in barv. Zlasti z njima njegove kompozicije pridobijo neko drugo, drugačno kvaliteto, značilno mehkobo ter skorajda metafizično tišino, mirovanje in nenavadno brezčasnost. Bizjak doseže, da se v fotografije monumentalnih dimenzij, ki sicer so dokument nekega prostora in časa, z mestoma sublimno in vedno subtilno atmosfero, ki gledalca zaobjame, hkrati zapisuje mnogo več.
Primož Bizjak (r. 1976, Šempeter pri Novi Gorici) je sprva študiral ekonomijo in logistiko prometa, leta 1999 se je vpisal na Akademijo lepih umetnosti v Benetkah, kjer je leta 2005 diplomiral iz slikarstva pri profesorju Luigiju Violi. Po končanem študiju v Italiji je živel v Madridu, pred kratkim se je preselil v München. Svoja dela je predstavlil na samostojnih in skupinskih razstavah doma in na tujem, predvsem v Španiji, Sloveniji, Hrvaški in Italiji, kjer je sodeloval na 54. beneškem bienalu (2011). Med njegovimi zadnjimi razstavami so Mudanzas y reflejos, Tasman Projects, Madrid (2016), Sava, Donava in Drina, Muzej sodobne umetnosti Metelkova, Ljubljana (2015), Alpi Apuane, CAP – Centro Arti Plastiche, Carrara (2018) in Alpi Apuane, Galerija Gregor Podnar, Berlin (2018).
Razstava Alpi Apuane je nastala v sodelovanju z Galerijo Gregor Podnar v Berlinu, ki umetnika zastopa, in v koprodukciji z Mestno galerijo Nova Gorica. V Mestni galeriji Nova Gorica bo na ogled od 10. 1. do 31. 1. 2020.
Razstavo spremlja katalog s spremnim besedilom v slovenskem in angleškem jeziku. Avtor besedila je Simone Menegoi, urednica kataloga Gaja Golija, Galerija Gregor Podnar.
Razstavo, tisk kataloga in produkcijo fotografije Antro del Corchia (2015) sta omogočili Mestna občina Celje in Mestna občina Nova Gorica.
Priprava razstave: Irena Čerčnik, Center sodobnih umetnosti Celje.