Asiana Jurca Avci
TRA(N)CE
16. 3.—30. 4., Likovni salon

Radovednost in občudovanje raznolikosti kulture “clubbinga” je Asiano Jurca Avci mnogokrat pripeljala v samo središče nočnega dogajanja. Med njenimi najbolj nemirnimi in ustvarjalnimi leti, je bila kultura clubbinga, skupaj z najbližjimi prijatelji, v središču njenega fotografskega ustvarjanja. “Fotografija mi je dala razlog, da sem tam,” tako je kultna fotografinja Nan Goldin opisala svoj odnos do izbranega medija. V primeru obeh, Goldinove in Jurce Avci, je “tam” prav v središču vsega – nočnega življenja, klubov, podzemlja mest, v katerih sicer preživljata svoje dneve.

V široko poteznem participativnem performansu TRA(N)CE , ki se bo zgodil 10. marca v Likovnem salonu, se Jurca Avci, izhajajoč iz prakse relacijske umetnosti, osredotoča na interakcijo med “raverji” in lokacijo ter ustvarja prostor za umetniško ustvarjanje, ki je hkrati režirano in prepuščeno lastnemu tempu in ritmu. Za TRA(N)CE umetnica galerijski prostor spremeni v klub, da bi s tem postavila pod vprašaj vlogo namenskih prostorov in struktur oblasti ter zabrisala meje med institucionalizirano kulturo in med tistim, kar velja za za alternativno kulturo.

Umetnica v galerijo pripelje bistvene elemente nočnih klubov, kot so DJ, razsvetljava, šank, ter “lounge” prostor, z namenom preoblikovanja prostora in posnemanja nekaterih drugih prostorov, ki jih že pozna. V svojem performansu TRA(N)CE, Jurca Avci povabi raverje, da postanejo umetniki, pri čemer sebe postavi v vlogo katalizatorja in ne v središče umetniškega ustvarjanja. Samo dejanje ravinga je predstavljeno kot umetniški objekt in je razumljeno kot performans. Umetnica postane tiha opazovalka, ki samo sebe zaposli za dokumentiranje dogodka. Skozi performans ustvari okolje za tisto, kar velja za osrednjo vrednoto nočnega življenja – varen prostor, kjer ljudje lahko raziskujejo lastno identiteto. Vendar pa je z monetizacijo klubske kulture ta ideja hitro pozabljena in vse prepogosto izkoriščana. S svojim performansom želi umetnica ponovno usmeriti pozornost na bistvo clubbinga, ki je v osnovi uporniško dejanje in iskanje osebne svobode, ki se je rodilo iz ideje miru, ljubezni, združevanja in spoštovanja (Peace, Love, Unity and Respect – PLUR).

Kot ponavadi, so raverji povabljeni k temu, da pustijo svojo sled (trace), vzpostavijo stik s prostorom in drug z drugim, širijo ljubezen in se zabavajo.

Asiana Jurca Avci (1992) je leta 2021 na Akademiji za likovno umetnost in oblikovanje v Ljubljani magistrirala iz oblikovanja vizualnih komunikacij. Deluje predvsem na področju fotografije in videa. Njeno (zlasti avtobiografsko) ustvarjanje zaznamuje izpovedna poetika in pripovedna senzibilnost, ki izhaja iz njene ljubezni do filmskega medija. Dela Jurce Avci se pogosto ukvarjajo s tematikami medosebnih odnosov, motivacije, samopodobe in vprašanj avtentičnosti v umetniškem izrazu. V temi svojega magistrskega dela, katerega praktični del je naslovila “Produkcija vrednosti in vrednost reprodukcije”, se je od (hiper)produkcije podob preusmerila globlje, v samo umetniško produkcijo. Leta 2020 je svoje magistrsko delo predstavila z multimedijsko razstavo “A to je to?”. Sodelovala je na različnih skupinskih razstavah tako v Sloveniji kot drugod po regiji, nazadnje na pregledni razstavi “Po resničnih dogodkih. Prostori in artikulacije seksualnosti”, kot delu Festivala Račka v Galeriji sodobne umetnosti v Celju in na razstavi “Različni svetovi 2021 ” Galerije Photon na Dunaju.

 

Besedilo: Jelena Radić
Kustosinja: Maja Hodošček
Podpora: Mestna občina Celje

Preberi več

Zaprto

Likovni salon / Trg celjskih knezov 9, 3000 Celje / torek – petek 11.00 – 18.00 sobota 10.00-13.00 nedelja 14.00-18.00 ponedeljek in prazniki zaprto vstop prost