Najlepše vabljeni na odprtje razstave v petek, 10. maja, ob 19.30 v Galerijo Račka!
Šesta izdaja predstavitve erotične zbirke Grda račka je posvečena fotografskemu mediju. Ravno fotografije so namreč podobe, ki navadno najbolj neposredno nagovarjajo gledalca, zbujajo mu občutek bližine in pristnosti, marsikdaj nastopajo kot dokaz, zavezane so verjetju. Erotika v fotografiji obstaja, odkar obstaja fotografija in kadar ta razgalja človeško telo, ljubezensko ali spolno izkušnjo, nas lahko spravi v zadrego, v tihi intimi pa odpira polje fantazij in poželenj. V prvem delu razstave Hešteg Grda Račka predstavljamo fotografske prispevke iz zbirke erotičnih predmetov, ki letos praznuje deset let. Gre za posamezne fotografije intimnih beleženj ali erotičnih spominov anonimnih donatorjev ter serije in manjša dela fotografov, ki v središče zanimanja postavljajo golo telo. Drugi del razstave sestavlja izbor del petih slovenskih avtoric in avtorjev, ki uspešno delujejo v polju sodobne fotografije in se v svojih opusih med drugim dotikajo raznih interpretacij telesnosti, ljubezenskih izkušenj in spolnosti. S kompleksnejšimi formalnimi ali vsebinskimi pristopi interpretirajo razgaljeno podobo oziroma razgaljenost podobe, ki odpira posamezna širša družbena vprašanja. Ta se nanašajo na mejo med človekovo intimo in javno sfero, na vlogo avtorja/fotografa tako v odnosu s posnetim subjektom/objektom kot z gledalcem ter na možno diskrepanco med lepoto in pomenom.
UROŠ ABRAM: Rekreacija, 2011
Uroš Abram v seriji Rekreacija sestavlja fotografirane gole dele telesa v nove forme, kjer sta pomembna tako tehnični kot formalni pristop h konstruiranju končne podobe. Gre za precizno sestavljanko, ki iz golote fokus preusmeri na likovnost in predmetnost prikazanega. Avtor podobe re-kreira s fotografsko premišljenostjo posameznih izpostavljenih elementov, katerim plastičnost daje obravnava svetlobe in sence na fotografiji ter izbor motivov, ki na meji humornega estetizirani goloti daje nov pomen.
JAKA BABNIK: Jebodrom, 2012 – 2014
Jaka Babnik v vlogi aktivnega opazovalca krajine in dokumentarista v seriji Jebodrom v različnih krajih beleži odmaknjene ali zapuščene prostore, ki so znani po tem, da si jih ljudje privoščijo za spolne avanture v javnosti. V maniri krajinske fotografije obrobne prostore postavlja v središče zanimanja, jih naredi vidne ter ob zavedanju njihove funkcije posledično gledalca pahne v radovednost in domišljijo.
ANA STRAŽE: I C E B E R G, 2018 –
Serija je s prvim namigom fotografska interpretacija Freudove ledene gore kot metafore zavednega nasproti nezavednemu. Estetsko dovršena podoba, v kateri zasledimo mikavno žensko telo, nas v naslednjem trenutku zavihti na raven nelagodja, v asociacijo na aktualna ekološka vprašanja, kot so posledice globalnega segrevanja in prekomernega onesnaževanja (voda) s plastičnimi odpadki. Avtorica, za katero je značilno, da skozi raziskovanje posameznih tem v središče postavlja lastno telo, se poigrava s poziranjem in likovnostjo kompozicije, z digitalno obdelavo podobe se približuje estetiki grafičnega oblikovanja in izzivom jezika vizualnih sporočil.
URŠA PREMIK: Jakub + Vitalii, 2017 –
Foto zgodba Jakub in Vitalii je vpogled v intimno življenje mladega gejevskevga para, ki je pri rosnih letih poročen in živi srečno berlinsko življenje. Avtorica se z izhodiščem lastne radovednosti in nenavadne fotogeničnosti odnosa mladih moških približa paru in s fotoaparatom kontinuirano vstopa v njegovo življenje. V obeh serijah razkriva tako specifiko dnevne rutine, ki je polna ljubezni, erotike, spolnosti, nedolžne samovšečnosti in brezskrbnega pohajanja, kot tudi globlji, bolj krhek in kompleksnejši trenutek. Skozi neposredne vtise razkriva večkrat zanikano in z očitki polno homoseksualno ljubezensko izkušnjo, ki je z objavo fotografij na socialnih omrežjih v kratkem času zbudila veliko pozornosti. Mladeniča sta postala zvezdi Instagrama ter idol več tisočim mladim, ki hrepenijo po podobnem načinu življenja.
TADEJ VAUKMAN: Drkanje pri babici, 2015
Tadej Vaukman, ki ga v polju sodobne umetnosti poznamo po zelo neposrednem in necenzuriranem fotografskem dokumentiranju lastnih, marsikdaj družbeno nesprejemljivih in moralno dvomljivih, mladostniških druženj (Dick Skinners), se tokrat predstavlja z videom Drkanje pri babici. Surovo razkritje lastnega intimnega dejanja, ki v življenju mladega moškega ni nič neobičajnega, avtor naslovi provokativno, a hkrati iskreno in brez olepševanja. Ravno s poimenovanjem, nato z zelo direktnim, celo pornografskim prikazom spolnega akta nas sooči z navadno skrito spolno izkušnjo.
Kustosinja razstave: Maja Antončič
#grdaracka
Razstavo spremlja natečaj za najboljšo fotografijo na temo Grda Račka, ki je namenjen splošni javnosti.
Fotografije z oznako ‘#grdaracka’ lahko sodelujoči objavite na FB, Instagramu ali jih pošljete na elektronski naslov centersodobnihumetnosti@celje.si.
Svoj prispevek lahko pošljete tudi v fizični obliki na naslov Zavod Celeia Celje, Krekov trg 3, 3000 Celje s pripisom ‘Za natečaj #grdaracka’.
Med objavljenimi in prejetimi fotografijami bomo do konca meseca junija izbrali tri najbolj domiselne in jih nagradili ter uvrstili v zbirko Grda Račka. Rok: 24. 6. 2019
Vabljeni k sodelovanju!
O ZBIRKI GRDA RAČKA
Ker je erotika dejavnost, ki ji posvečamo precej fizične in mentalne energije, eksperimentiranja, želja, upov, sanj, projekcij … in ker preprosto ni človeka brez erotične izkušnje, smo se odločili, da oblikujemo Grdo Račko, zbirko erotičnih predmetov. Njena zasnova temelji na nastajanju zbirke s pomočjo sodelovanja posameznikov in na ideji, da s podarjenimi predmeti ohranimo sledi najrazličnejših iger, čustev in spominov, povezanih z erotičnimi podvigi, spodrsljaji, nameni in pričakovanji posameznikov ter z njimi razkrijemo domiselnost (ali nedomiselnost) in raznolikost najrazličnejših intimnih svetov. Zbirka je projekt v nastajanju, zanjo je značilna odprta struktura, saj se dopolnjuje in izgrajuje z vedno novimi predmeti. Med pridobitvami zbirke Grda Račka, ki je bila prvič postavljena na ogled decembra 2009 in se je z novimi prispevki širila iz leta v leto, so tudi umetniška dela slovenskih in tujih avtorjev, mnoga med njimi narejena posebej zanjo.
O GALERIJI RAČKA
Galerijo Račko smo odprli decembra 2005. Nekoč med uporabniki precej razvpit peep show smo spremenili v galerijski prostor z minimalnimi posegi in tako ustvarili prostor, ki še vedno s številnimi elementi – ohranjene so peep show kabine, oder z drogom za plesalko itd., označuje njegovo nekdanjo dejavnost. Galerija Račka je tako od trenutka odprtja namenjena predvsem umetnosti, ki se tako ali drugače ukvarja z erotiko, izziva sodobno seksualno (ne)moralo, jo komentira, upodablja, nakazuje, jo prikazuje brez zadržkov ali jo sramežljivo skriva, da bi jo naredila še bolj privlačno.
Več o Galeriji Račka, preteklih projektih in zbirki si lahko pogledate v arhivu ter na naslovu http://www.celeia.info/galerija_račka.
Fotografija: Ana Straže, iz serije Iceberg, 2018