Najlepše vabljeni na odprtje razstave sodelovanja Centra sodobnih umetnosti z Gimnazijo Celje – Center v četrtek, 5. maja, ob 17. uri v Galerijo sodobne umetnosti.
Na razstavi bomo predstavili produkcijo dijakinj in dijakov umetniške gimnazije likovne smeri, ki so ustvarjali z gostujočimi umetniki in umetnico v Centru sodobnih umetnosti. Sprehodili se bomo po razstavi kreativnih izdelkov in projektov, ki so jih mladi snovali z mentorji Tomažem Črnejem (1. i), Majo Hodošček (2. i), Danilom Milovanovićem (3. i) in Tadejem Vaukmanom (4. i).
Ob 18. uri bomo nadaljevali z vodenim ogledom postavitve v Likovnem salonu in z vodstvom po 18. študijski razstavi likovnih del GCC v Osrednji knjižnici Celje. V Likovnem salonu se dijaki in dijakinje 3. i predstavljajo z instalacijo Mladi verujejo vate, Pravica, ki so jo ustvarili pod mentorstvom umetnice Mojce Senegačnik. V Osrednji knjižnici Celje so na ogled likovna dela, ki so jih dijakinje in dijaki umetniške gimnazije ustvarili pri strokovnih predmetih v šolskem letu 2021/2022.
Program bomo sklenili ob 19. uri v Galeriji AQ GCC v Umetniški četrti Celje, kjer bo gimnazija uradno odprla svoj nov kreativni prostor. Na ogled so instalacije iz delavnic, ki so jih z dijakinjami in dijaki pripravile vizualne umetnice Iva Tratnik in umetniški kolektiv AnKo (Andreja Džakušič in Keiko Miyazaki).
Razstava v Galeriji sodobne umetnosti bo na ogled do 29. maja 2022.
Letos se z razstavo produkcije sodelovanja Gimnazije Celje – Center in Centra sodobnih umetnosti srečamo pod skupnim naslovom vseh ustvarjalnih aktivnosti programa umetniška gimnazija – likovna smer SOBIVANJE. Prehajanje svetov. Leto 2022 želimo videti kot leto odpiranja, obnavljanja in okrevanja po epidemiji, hkrati pa skozi kreativno sodelovanje posredno reflektiramo nenavadno obdobje zadnjih dveh let, s katerim je bil svet soočen čez noč. V tem času se je zdelo, da je, poleg športa, ustvarjalnost v najširšem smislu eden redkih pobegov pred samoto, izoliranostjo in omejitvami. Prehajanje med svetom neosebnih stikov, stisk in nelagodja ter svetom družabnosti, upanja in solidarnosti je omogočala prav kreativnost nekaterih družbenih skupin kot so razne civilne iniciative, humanitarne organizacije, skupine in posamezniki znotraj kulturnih ustanov in izobraževalnih institucij.
V Centru sodobnih umetnosti smo tudi v tem šolskem letu z upanjem po čim več srečanjih v živo nadaljevali obliko izobraževalnih aktivnosti s programom umetniške gimnazije, ki mladim omogoča spoznavanje s sodobno umetnostjo in kritičnim pristopom k snovanju projektov, raznovrstnimi umetniškimi mediji ter z vizualnimi umetnicami in umetniki iz slovenskega prostora. Vsak letnik umetniške gimnazije je ustvarjal z enim od izbranih mentorjev umetnikov oziroma mentorico umetnico in nato svoje interese izrazil v kreativnih izdelkih, ki so dobili svoje mesto na razstavi v Galeriji sodobne umetnosti. Predstavitev smo oblikovali v štirih sklopih, ki se vsebinsko prelivajo iz razmišljanja o dojemanju javnega prostora in premišljanja form vsakdanjih reči, početij in odnosov, do izraza bolj intimnih počutij in pobega v sanjski svet.
V prvem delu razstave so na ogled dela tretjega letnika, ki je ustvarjal pod mentorstvom Danila Milovanovića. Glavni motiv, iz katerega so dijakinje in dijaki izhajali, je bil javni prostor. V neposredni okolici galerije, na ulicah v mestu so z mobilnim telefonom fotografirali vsakdanje predmete (svetilke, kanale, koše, vrata, napisne table, …), v katerih so iskali likovne zakonitosti (oblika, barva, kompozicija, …) Iz motivov so nato izluščili izbrane formalne elemente in jih združevali v nove likovne celote. V galeriji jih predstavljamo kot »gif« animacije in serijo digitalnih kolažev.
Sledijo raznovrstna dela četrtega letnika, ki so ustvarjali pod mentorstvom umetnika Tadeja Vaukmana. Skozi motive intimnih prostorov, predmetov ali odnosov so dijakinje in dijaki upoštevali možnosti prepleta več umetniških medijev in si za predstavitev izbrali poljubne. Ideje za ustvarjanje so črpali iz neposredne okolice, doma, šole, družine in prijateljev. Na podlagi posnetih fotografij so ustvarjali v medijih videa, fotografije, kolaža, slikarstva in instalacije. Delavnica je temeljila na predpostavki, da umetniško delo ni nujno omejeno le s formo in narativno ter simbolno vsebino, ampak da se v njem lahko odraža tudi vidik procesualnosti, eksperimenta in napake.
Razstava se nadaljuje s predstavitvijo dveh skupin dijakinj in dijakov prvega letnika, ki jih je na delavnici vodil mentor fotograf Tomaž Črnej. Prva skupina je ustvarjala fotografske serije na temo japonske oblike pesmi »haiku«, ki so jo dijaki napisali v šoli, druga skupina pa je razmišljala, kako v fotografski objektiv na posreden način ujeti idejo zelo aktualne teme vojne in miru. Skozi izbrane fotografske motive so dijakinje in dijaki poskusili izraziti sporočilo svojih pesmi oziroma čustvena stanja, kot so strah, groza in ujetost, ki nastopijo v okoliščinah vojne. Dela na razstavi razred predstavlja kot sklope fotografskih serij ali samostojna dela s spremnimi besedili.
Pot po razstavi zaključujemo s skupinskim projektom drugega letnika. Dijake in dijakinje je skozi ustvarjalni proces vodila mentorica Maja Hodošček, ki jih je spodbudila k snovanju zgodbe na podlagi njihovih sanj in jih zvočno posnela. V galeriji je skupina ustvarila zvočno in prostorsko instalacijo – kolaž nasičenih fantazijskih kotičkov, ki na celotni razstavi predstavlja prostor igrivosti, drznosti, prividov in umika v izmišljen svet sanj.
Skupna točka posameznih del in ustvarjalnih procesov na letošnji predstavitvi je vsekakor vzporejanje motivov osebnega in intimnega sveta z občutji splošnega stanja v družbi. Fotografija, video ali zvočni zapis kot dokumentarna forma se spremenita v ustvarjalno manifestacijo ali služita kot osnova za nastanek projekta. V sodobni umetnosti se poleg kritičnih odzivov na družbeno realnost v umetniških delih pogosto srečujemo s prostori pobega, transformacijo in utopičnimi idejami, ki ponujajo rešitev, simbolno zavetje ali celo upanje na boljši jutri. Tako tudi pričujoča razstava govori o impulzih vsakdana, ki ga mladi prelivajo v svetove osebnih izpovedi, svežega navdiha ali igrive fantazije.
__
Gostujoči mentorji delavnic v CSU: Tomaž Črnej, Danilo Milovanović, Tadej Vaukman
Mentorica v CSU: Maja Hodošček
Koordinacija programa in delavnic v CSU: Maja Antončič
Koordinacija programa in delavnic na GCC: Andreja Džakušič
Vodja programa Umetniška gimnazija – likovna smer na GCC: Otmar Uranjek
Produkcija: Zavod Celeia Celje, Gimnazija Celje – Center