Lepo vabljeni na večer kratkih filmov v četrtek, 9. julija, ob 19. uri v Mestni kino Metropol. Predstavili vam bomo dokumentarne, esejistične in eksperimentalne kratke filme na temo meja, migracij in intimnih pripovedi razseljevanja.
Ibro Hasanović: Note on Multitude, BiH, 2015, 7′ 43” / Damjan Kozole: Meje, SI, 2016, 10′ / Nika Autor: Obzornik 62 – Družina in delavec, SI, 2015/2019, 29′ / Tara Najd Ahmadi: Teden z Azar (Yek haftehba azar), Iran / Slovenija / ZDA, 2018, 11′ / Mark Požlep: Otok, SI, 2020, 8′ 16”
PROGRAM
NOTE ON MULTITUDE
(Note on Multitude, BiH, 2015)
Režija: Ibro Hasanović
Dolžina: 7 min 43 sek
Čustveno slovo na natrpanem terminalu se kmalu sprevrže v paniko. Avtobus se polni z množico potnikov, ki si prizadevajo vkrcati. Kmalu se zavemo atmosfere, ki sporoča, da to ni povsem navadna vožnja.
Delo delikatno prikazuje intimne in čustvene trenutke, ko se družine poslavljajo, ko posamezniki zapustijo svoje domove in ko prihodnost ni znana. Napetost se stopnjuje, vzbuja nelagodje, z odsotnostjo dialoga avtor namerno odvzame gledalcu informacije o natančni lokaciji in likih, da bi izpostavil globalno perspektivo migracij.
Film je leta 2017 prejel prvo nagrado na 8. festivalu CineMigrante International Film Festival, Buenos Aires, Argentina.
Kamera: Ibro Hasanović
Asistent: Lulzim Zeqiri
Montaža: Mathieu Jouffre, Ibro Hasanović
Zvok: Nicolas Verhaeghe
Produkcija: Neptune Barbu Films
MEJE
(Slovenija, 2016)
Režija: Damjan Kozole
Dolžina: 10 min
24.oktober 2015, lep jesenski dan, lepa pokrajina. Kolona beguncev in migrantov si v spremstvu vojakov in policistov utira svojo pot od schengenske meje med Slovenijo in Hrvaško proti sprejemnemu centru v Brežicah. Na koncu se pokrajina ne zdi tako zelo lepa, kot je bila prej.
Film je prejel sedem nagrad na različnih svetovnih filmskih festivalih in nominacijo za srce Sarajeva.
Režiser in scenarist: Damjan Kozole
Producent: Danijel Hočevar
Direktor fotografije: Matjaž Mrak
Montažer: Jurij Moškon
Produkcija: Vertigo, Zavod za kulturne dejavnosti
OBZORNIK 62 – DRUŽINA IN DELAVEC
(Slovenija, 2015 / 2019)
Režija: Nika Autor
Dolžina: 29 min
Obzornik 62 vsebinsko gradi na podobah iz preteklosti, ki so deklarirale upanje, svet brez vojn. Leta 1966 je s pomočjo mladinskih brigad, loterije, podpore širše lokalne skupnosti in danes propadlega gradbenega giganta Vegrad v pičlih 50 dneh zraslo 2000 kvadratnih metrov novih razstavnih prostorov. Slovesno odprtje, ki je sledilo, je potekalo pod pokroviteljstvom OZN, katerega ustanovitveni član je bila tudi Demokratična federativna Jugoslavija. Dvajseta obletnica konca velike vojne ter zapisa splošne deklaracije človekovih pravic je narekovala kontekst razstave z naslovom Mir, humanost in prijateljstvo med narodi. Referenca na to preteklost je v pričujočem obzorniku soočena z brezupno situacijo beguncev na slovenskih mejah leta 2015 skozi najdene posnetke, skozi formo filmskega obzornika, tekstovne obzorniške okruške, skozi fotografije in kolaže, v središče razstave pa postavlja izgubljeno umetniško delo sirskega avtorja Mahmouda Hammada z naslovom Družina, ki je bilo leta 1966 razstavljeno na razstavi v Slovenj Gradcu. Mahmoud Hammad je takrat razstavljal dve grafiki naslovljeni Družina in Delavec, cena del je znašala 25 in 15 dolarjev. V arhivu je mogoče zaslediti, da sta deli v Slovenj Gradec prispeli preko jugoslovanske ambasade v Damasku. Po razstavi pa se je za deloma izgubila sled. Prav tako se v zbirki ni ohranila grafika švedskega umetnika Jana Forsberga z naslovom Vojna, ki je na razstavi, prejela prvo nagrado.
V letu 2019, štiri leta po nastanku Obzornika 62, je bila grafika Družina Mahmouda Hammada najdena. Nahajala se je v Jordaniji. Delo Družina je nekdo preimenoval v Izgnano družino. Izgnana družina je bila kupljena za 5000 dolarjev, grafika Delavec pa podarjena za zbirko galerije v Slovenj Gradcu.
Montaža: Nika Autor
Scenarij: Nika Autor, Andreja Hribernik
Glasba: Matevž Kolenc
Glas: Pia Nikolič
Prevod: Maja Lovrenov
Lektura: Mojca Hudolin, Jeff Bickert
Produkcija: OF/ Koroška galerija likovnih umetnosti
TEDEN Z AZAR
(Yek haftehba azar, Iran / Slovenija / ZDA, 2018)
Režija: Tara Najd Ahmadi
Dolžina: 11 min
Teden z Azar je kratki eksperimentalni dokumentarni film, posnet po resnični zgodbi. Azar, računalniški inženirki iz Irana, se pozimi 2017 ni uspelo vrniti domov, da bi v Isfahanu še zadnjič obiskala svojo bolno sestro. Razlog je Trumpova odločba št. 13769, bolje poznana kot prepoved potovanja v ZDA.
Scenarij: Tara Najd Ahmadi
Fotografija: Tara Najd Ahmadi
Montaža: Tara Najd Ahmadi
Glasba: Kostas Vomvolos, Mohammad Hossein Yeganeh, Ali Akbar Moradi
Nastopajo: Azar Rahimi
Produkcija: Jurij Meden, Tara Najd Ahmadi
OTOK
(Slovenija, 2020)
Režija: Mark Požlep
Dolžina: 8′ 16”
Performans Otok je umetnik Mark Požlep izvedel decembra 2016 v Napoleonovem doku v Antwerpnu v Belgiji. Otok je lesena konstrukcija, ki plava na modrih plastičnih sodih; hiška, ravno dovolj velika za bivanje. Umetnik je na Otoku, sredi Napoleonovega doka, preživel pet dni (delovni teden) in ga v tem času ni zapustil, prav tako do Otoka nihče ni imel dostopa. S kopnim je bil povezan le preko VHF radijske postaje in še to samo trikrat dnevno. S performansom in kratkim filmom se je Mark Požlep dotaknil vprašanja migracij in razseljevanja, tudi razmisleka o brisanju mej v utopičnem umiku običajnim in uveljavljenim družbenim strukturam.
Montaža: Mark Požlep
Glas: Mark Požlep
Prevod: Igor Feketija
Lektura: Igor Feketija
Produkcija performansa: BRDG, Antwerpen, (BE)
Dogodek je del prologa v mednarodni razstavni projekt Razmejitve, ki ga bomo realizirali v letu 2021 v Centru sodobnih umetnosti in Koroški galeriji likovnih umetnosti, Slovenj Gradec.
Podoba: Nika Autor, iz filma Obzornik 62 – Družina in delavec, 2016/2019
Ob vstopu v dvorano je potrebno prevzeti brezplačno vstopnico. Prosimo vas, da se držite sedežnega reda.
Vljudno vas prosimo, da pri obisku kina ohranjate varno medsebojno razdaljo, vstopate z zaščitno masko in upoštevate ostala priporočila NIJZ v zvezi s COVID-19.