Miguel González Cabezas: Zombi, ki hodi naokrog. Življenje in kapital
12. 8.—23. 10., Likovni salon

Miguel González Cabezas v svojem delu raziskuje procese družbene preobrazbe, migracije in strukture moči ter politiko reprezentacije. Skozi umetniško prakso problematizira globalne pojave in krize, povezane s sistemom finančnega kapitalizma. Predvsem ga zanima proces formiranja nacionalnih držav, oblike izključevanja in porast nekropolitike kot posledice neoliberalne ureditve sveta. Pri tem se nanaša na dokumentarni in arhivski material, ki ga ponovno uporabi v formi video eseja.

Posebej za Likovni salon je pripravil projekt Zombi, ki hodi naokrog. Življenje in kapital, v katerem delovanje kapitalizma označi kot proces zombifikacije in skozi video esej, predavateljski performans, diagram in instalacijo v prostoru oriše in preizprašuje mehanizme, s katerimi kapital mrtvi življenje. Skozi metaforo živega mrtveca označi pogoje življenja pod kapitalizmom. Pri tem misli predvsem delovno silo, ki ustvarja presežno vrednost za nekoga drugega, in z nanašanjem na zgodovinske in sodobne dogodke raziskuje, v kakšnih pogojih in okoljih nastaja presežna vrednost. V videu eseju Nevidne poteze s čopičem (2021), sledi izvorom procesa zombifikacije in obravnava pojav kolonializma in sužnjelastništva, da bi pokazal, kako si skozi razosebljanje in razlikovanje na podlagi rase kapital podreja življenja. Umetnik ponazori, kako sistem izumlja imaginarnega drugega kot sebi neenakega, da upraviči lastno eksploatacijsko delovanje. Esej začenja z legendo o skrivnostnem umetniku, ki je ponoči dokončeval slike znanega španskega baročnega slikarja Murilla. Izkaže se, da je bil anonimni talentirani slikar umetnikov suženj. González gesto slikanja na skrivaj razume kot obliko upora proti nehumanim razmeram in kot prepoznavanje subjektivnosti, označevanje lastnega obstoja. Video esej poleg naracije prikazuje kolaž podob, s katerimi umetnik reflektira kolonialno preteklost španske države. V predavateljskem performansu Zombi, ki hodi naokrog (2022), komentira sodobne dogodke in kapitalizem označi za virus ter iz več zornih kotov osvetljuje njegovo pojavnost. Pokaže, kako se figura zombija pojavlja na protestih, kot je Occupy Movement, kot metafora za kritiko korporativnega okolja ali v popularni kulturi kot simbol za kugo potrošništva, ki spreminja skupnost v požrešne posameznike.

Razstavo zaključuje s strnjeno ponazoritvijo raziskave v obliki vizualnega diagrama, osvetljenega z rdečo svetlobo, ki ga obdaja kup zemlje, raznesene po tleh galerije, in z videom Zombifikacija (2022), v katerem se umetnik sam preobrazi v figuro zombija. González s celotno postavitvijo ustvari atmosfero, s katero poudari prisotnost permanentne grožnje. S svojimi projekti nazorno pokaže, kako se je skozi zgodovino do danes sistemsko nasilje normaliziralo in postalo del vsakdana.

 

Miguel González Cabezas (1992, Španija) je večdisciplinarni umetnik in raziskovalec. Leta 2018 je magistriral s področja kritičnih študij na Akademiji za likovno umetnost na Dunaju. Trenutno na isti akademiji opravlja doktorski študij s področja filozofije. Predstavil se je na več samostojnih in skupinskih razstavah po svetu. Udeležuje se umetniških rezidenc po svetu; leta 2021 je gostoval v Centru sodobnih umetnosti Celje.

 

 

 

Preberi več

Odprto

Likovni salon / Trg celjskih knezov 9, 3000 Celje / torek – petek 11.00 – 18.00 sobota 10.00-13.00 nedelja 14.00-18.00 24. in 31. december 11.00 – 13.00 ponedeljek in prazniki zaprto