Pregledna razstava Jelke Flis v Galeriji sodobne umetnosti je do sedaj najobsežnejša predstavitev umetničinega opusa. Jelka Flis ima za sabo več kot tridesetletno ustvarjalno pot, znotraj katere je ustvarila bogat slikarski opus, ki ga poleg likovne virtuoznosti odlikuje vztrajno, kontinuirano razvijanje izbranega likovnega koncepta. Velik del njenega opusa predstavlja sestavljena slika, za katero so značilni ponavljanje, vzorec in ritem. Razvila je specifičen in zanjo značilen model velike slike, ki je, kot poudarja, utemeljena v notranjem izkustvu, v osebnem in izpovednem, značilna za njeno pojavnost pa je poudarjena monumentalnost. S formo slike, pri kateri se številne enote posameznih poslikav dvodimenzionalnega nosilca malega formata sestavljajo v monumentalno podobo, v katero so vključene tudi praznine vmesne stene, natančno oblikovane v mrežo, pravokotnike in druge geometrijske like, je nedvomno močno zaznamovala slovensko likovno ustvarjalnost. Takšno sestavljeno sliko – z izrazitimi povezavami s simbolnim in arhetipskim -, je razvila sredi devetdesetih let prejšnjega stoletja in z njo pomembno prispevala k spremembam in premikom v takratnem slikarstvu. Vsaka posamezna enota v njej bi večinoma lahko funkcionirala tudi kot samostojna celota (slikarka zase pravi, da je v tem smislu vedno ostala zvesta tradicionalnemu slikarskemu nosilcu pravokotnika), njena inovativnost in velikopoteznost pa sta jo vodila v raziskovanje vedno novih kompozicijskih sestavov in repetitivno tvorjenje abstraktne podobe, ki invazivno zaseda nove, večje površine, dokler nazadnje ne naseli celotne površine galerijskega prostora. Ta način gradnje slike je Jelka Flis ohranila do danes. V zadnjih letih je z deli, ki nastajajo od leta 2017, principu sestavljene slike pridružila ustvarjanje avtonomne, od prostorskih danosti neodvisne slike. Med njimi so tudi slike, v katerih se za razliko od prej abstraktnega načina izražanja in raziskovanja večinoma likovnih vprašanj pojavita človeška figura in nanašanje na družbena vprašanja.
Jelka Flis je imela v Centru sodobnih umetnosti svojo prvo samostojno razstavo v Likovnem salonu leta 1987, naslednjo odmevno v istem prostoru leta 1997, kasneje se je s svojim delom v CSU predstavila še na dveh skupinskih razstavah. Koncept tokratne predstavitve, s katero se osredinjamo na temeljne vsebinske in formalne postaje njenega opusa, se nekoliko odmika od klasičnega kronološkega sprehoda. Na ogled bodo slike in slikarske instalacije, ki sicer sledijo preteklim postavitvam, a so hkrati unikatne, tokrat izvedene za prostor Galerije sodobne umetnosti. Ker so bile slikarske postavitve Jelke Flis vedno zasnovane za določen prostor, so v svoji primarni izvedbi seveda neponovljive, zato bo njihova transformacija, prilagoditev za tokratni prostor, posebej zanimiva. Temeljni premiki in prijemi v njenem opusu so postavljeni v dialog z izbranimi umetniki. Umetnica je k sodelovanju povabila slikarje Beti Bricelj, Milana Eriča in Braneta Severja, da bi skozi dialog z njimi raziskala različne modalnosti lastne slikarske podobe. V tem smislu je razstava zasnovana dvoplastno. Na eni strani se bo slikarka predstavila skozi popolnoma samostojno naracijo, na drugi bo raziskovala svoje delo v razmerju z drugimi umetniki.
Pred zaprtjem razstave bo v mesecu februarju izšel pregledni katalog, za katerega sta skupno besedilo z analizo slikarkine ustvarjalnosti prispevala dr. Nadja Zgonik in dr. Jure Mikuž.
Razstava spada v sklop preglednih razstav, s katerimi Center sodobnih umetnosti kontinuirano raziskuje ustvarjalne opuse celjskih in s Celjem povezanih umetnikov, ki s svojim delom pomembno zaznamujejo lokalni in širši slovenski prostor.
Jelka Flis (r. 1959, Celje) je leta 1983 končala študij slikarstva na Akademiji za likovno umetnost v Ljubljani, kjer je leta 1985 tudi magistrirala. Živi in dela v Ljubljani. Med drugim je samostojno razstavljala v Likovnem salonu, Celje (1987 in 1997), v Galeriji Falke, Bleiburg, Moderni galeriji, Ljubljana in Galeriji Loža v Kopru leta 1998, v ljubljanski Galeriji Equrna leta 2005 in 2012, Galeriji Vorspan, Bad Eisenkappel leta 2017. Med pomembnejšimi skupinskimi razstavami so 13. Bienale mladih jugoslavenskih umjetnika, Moderna galerija, Reka (1985), Rajs, Galerija Pecsi, Pecs (1988), Valentin Oman, Jelka Flis, Hermann Falke, Falke & Kuhn Galerie (1989), Likovna zbirka Factor banke, Moderna galerija, Ljubljana (2001), Odsevi, Galerija sodobne umetnosti, Celje (2004), Crossover, Künstlerhaus, Celovec (2004), Move Moment (New York, Cleveland, Ottawa, Miami, 2007 do 2010), Podoba prostora, Galerija sodobne umetnosti, Celje (2009), Godina za nama. 12 slovenskih slikara, Stara gradska vječnica, Split, Krog v podobi, Bežigrajska galerija, Ljubljana (2011), 3. Mednarodni festival likovnih umetnosti Kranj – ZDSLU 2014, Kranj (2013).
Kustosinja razstave: Irena Čerčnik
Podpora: Mestna občina Celje