Pregledna razstava celjskega slikarja Konrada Topolovca je vpogled v umetnikov bogat opus, ki je nastajal skozi več kot tri desetletja intenzivnega ustvarjanja, in hkrati priložnost popotovanja skozi produkcijo, ki se sicer v veliki meri nahaja v galerijskih in predvsem zasebnih zbirkah. Konrad Topolovec je leta 1983 diplomiral na Akademiji za likovno umetnost v Ljubljani, sredi osemdesetih stopil v slovenski likovni prostor z barvno intenzivnimi figuralnimi slikami v maniri takratne nove podobe in kasneje svojo slikarsko pot skozi izmenjavanja abstraktnih in figuralnih obdobij gradil na slogovno individualnem ustvarjanju, ki se ni prilagajalo trenutnim prevladujočim usmeritvam, temveč je ostajalo zasidrano v izrazito lastnih, senzibilnih okvirih.
Sredina osemdesetih je v Topolovčevem ustvarjanju obdobje groteskne figure s poudarkom na barvi. Prehod in začetek devetdesetih let zaznamujejo kolažiranje, fragmentacija in postopno umikanje figure. Do konca devetdesetih prevladajo slike, v katerih je mimetičnost popolnoma odsotna. Ta se v velikem zamahu vrne okrog leta 2003 in prevladuje do leta 2010. V figuralnih slikah iz let 2003 – 2006, v katerih sta pomembna svetloba in prosojnost, iz površine platna vznikajo obrazi in telesa, ki kot da prihajajo iz nekega paralelnega, sanjskega sveta nezavednih miselnih procesov. Temu svetlemu obdobju, v katerem sta prisotna vedrina in življenjska radost, sledi izrazit cikel Prepletanja (2007 – 2012), v katerem prevladajo temnejši, zemeljski toni in občutja tesnobnosti. Serija je fascinantno popotovanje po poudarjeni figuraliki, neusahljivi imaginaciji ter izrazitem prepletu oblik in poudarjenih linij. V zadnjem ustvarjalnem obdobju (2010 – 2014) se Topolovec ponovno vrne k nemimetični likovni govorici. K natančno določenemu prepletu abstraktnih oblik, ki s skorajda matematično eksaktnim premislekom vsakega detajla tvorijo labirinte prostorskih odnosov.
Pregledna razstava Konrada Topolovca je nastala s pomočjo zasebnih zbirateljev in lastnikov slik in v sodelovanju z Železarskim muzejem Štore. Postavljena je kronološko, vanjo so z izborom del zajeta glavna obdobja iz njegovega opusa: figuralika osemdesetih, sestavljanke 1989 -1994, abstrakcija 1993 – 2000, figuralika 2003 – 2006, serija Prepletanja 2007 – 2012 in abstrakcija zadnjega obdobja 2010 – 2014. Finančno sta jo podprla Mestna občina Celje in Ministrstvo za kulturo RS Slovenije. Ob razstavi je izšel pregledni katalog z uvodno besedo Irene Čerčnik ter z zapisoma mag. Alenke Domjan in mag. Petre Kapš.
KONRAD TOPOLOVEC (1955, Celje – 2020, Celje) je leta 1982 diplomiral iz slikarstva na Akademiji za likovno umetnost v Ljubljani pri prof. Gustavu Gnamušu. Po več samostojnih razstavah v Celju v osemdesetih, v Galeriji Media Nox v Mariboru (1993) in v Galeriji Zala v Ljubljani (2000 in 2003) je Topolovec ponovno samostojno razstavljal leta 2012 in 2014 v Železarskem muzeju Štore. Med skupinskimi razstavami so med drugimi Likovni kritiki izbirajo v Jakopičevi galeriji v Ljubljani (1993), 14+1. Pluralisms of the eighties and neomodernisms of the nineties v Jiangsu Art Gallery v Nankingu (1994, Kitajska), Generacija 82 v Umetnostni galeriji v Mariboru (1994), Podoba krajine v Galeriji sodobne umetnosti v Celju (2000), Mestece Celje. Fantazme osemdesetih v Likovnem salonu v Celju (2002), Topologija in likovna umetnost v Galeriji DLUM v Mariboru (2008), Podoba prostora 2. Situacija širšega celjskega prostora v Galeriji sodobne umetnosti in Likovnem salonu v Celju (2008).
Kustosinja: Irena Čerčnik